Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul III- Cartonat

Să nu socoți că îți e de ajuns numai citirea Evangheliei, fără citirea Sfinților Părinți! Acesta este un gând trufaș, primejdios. Mai bine să te aducă în Evanghelie Sfinții Părinți ca pe un fiu iubit, care a fost pregătit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfântul Ignatie Brianceaninov) Everghet...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul II- Cartonat

Sa nu socotiti ca iti e de ajuns numai citirea Evangheliei, fara citirea Sfintilor Parinti! Acesta este un gand trufas, primejdios. Mai bine sa te aduca la Evanghelie Sfintii Parinti ca pe un fiu iubit, care a fost pregatit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfantul Ignatie Briancianinov) Ev...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Minunatul Părinte Vitalie (Georgianul)- viața, nevoințele, harismele...

Acest om minunat ardea de iubirea lui Dumnezeu şi mai mult decât orice se străduia să-L slujească doar pe El, Căruia I se dăruise cu totul. Cu iubire plină de devotament lucra ogoarele Domnului şi cultiva vlăstarele plăpânde ale nepreţuitelor suflete omeneşti, păzindu-le de năduful amiezii cu umbr...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Cuvant despre om

Aflatu-s-au aici o seamă de răspunsuri, la mulţimea de întrebări, care au frământat de-a lungul atâtor veacuri multe suflete şi care poate au intrat în veşnicie, nedumeriţi de această taină mare, a apariţiei omului. Totul pare prezentat într-o formă concisă, dar în realitate este de o adâncime uimi-...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul I- Cartonat

Everghetinosul este o carte mare foarte din toate punctele de vedere. Cum se face că ea iese la lumină abia acum e un lucru mai presus de ştiinţa noastră. Cartea a avut cumva soarta Filocaliei: când traducătorul acesteia a avut ideea publicării ei, „distinşii” teologi de atunci s-au dat înapoi de la...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Fără Dumnezeu nici peste prag Vol 2 – duhovnici sârbi ai veacului XX...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Femeile suferinţei şi nădejdii

Anghelina, Agnia sau Ghetsimana, impreuna cu Alice si Elena sunt femeile de langa noi. Femei cu duh luptator, care au depasit greutatile prin credinta si hotarare, pentru ca au considerat binele o necesitate. Se poate ca odata sa le intalnim si noi, si poate ca vom trece pe langa ele indiferenti. I...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Rănit de dragostea lui Hristos. Mesaje și povățuiri ale Părintelui Dav...

Dumnezeu a venit pe pământ pentru a-i face pe oameni asemenea Lui. Aceasta este pentru mine în acelaşi timp chemarea de a-i vedea pe fraţii şi surorile mele mai mari decât mine. Acesta este cel mai tainic gând şi impuls al vieţii mele. De aceea Sfântul Siluan spune că „ fratele nostru este viaţa noa...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Filocalia de la Optina - Vol.II

Citirea din Sfinţii Părinţi ne ajută să ne vedem păcatele şi neajunsurile sufleteşti. Cuviosul Macarie de la Optina ne sfătuieşte: „Citiţi cărţile Părinţilor şi studiaţi învăţătura lor; aceasta ne va fi de folos pentru cunoaşterea neputinţei noastre şi pentru dobândirea smereniei, răbdării şi dragos...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Filocalia de la Optina - Vol.I

Cuviosii stareti de la Optina au ajuns sa fie pentru Rusia adevarati luminatori ai credintei vii. Puterea harului dumnezeiesc, care a umplut de bucurie si dragoste inimile staretilor, i-a facut tamaduitori ai sufletelor omenesti. Lucrul de capatai pentru ei era mantuirea acelui suflet care li se inc...

Vezi detalii

Tâlcuire la Sfântul Maxim Mărturisitorul- Capete despre dragoste- BROSATA


16.00 13.6

Autor: Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

Editura: Sfântul Nectarie

Format: 13/20

Pagini: 168

ISBN: 978-606-884-005-5

"Doreste si tu, pentru o clipa, cele spuse de Sfantul Maxim, si vei vedea cum ti se va schimba si ti se va lumina fiinta! Doreste pentru o clipa, si vei intelege de indata cat de usor este!E cu putinta ca Dumnezeu sa ne pretinda lucruri grele? E cu putinta sa ne incarce cu poveri? (...) Ca sa ne poata spune: "Iubirea este plinatatea, iubirea este desavarsirea, iubirea ne uneste cu Dumnezeu", inseamna ca iubirea este cel mai usor lucru"
Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

Toate capetele despre iubire ale Sfântului Maxim se inspiră din viata de zi cu zi a omului si din tainica nuntă a lui Dumnezeu cu fiecare suflet; de aceea au o expresie pur nupțială. Autenticitatea iubirii față de Dumnezeu are legătur ă cu trăsăturile de legalitate, de statornicie și de credincioșie din căsătorie. Cel care Îl iubeste in mod autentic pe Dumnezeu este cel care nu introduce in viata sa "divortul" cu Dumnezeu, adică nu aduce o a treia persoană sau vreun alt lucru care intervine si anulează credincioșia conjugală dintre sufletul său si Dumnezeu.
Cel care Îl iubeste in mod autentic pe Dumnezeu, acesta se si roaga intotdeauna neîmprăștiat. Iar cel ce se roagă întotdeauna neîmprăștiat, acesta Îl si iubeste in mod autentic pe Dumnezeu. Dar cel care are mintea țintuită de ceva din cele pământești, acela nu se roagă neîmprăștiat.

Patimile care stăpânesc mintea o leagă de lucrurile materiale si după ce au despărțit-o de Dumnezeu, o fac să se îndeletnicească cu ele. (II, 3)

Cel ce a lepădat iubirea de sine, maica patimilor, le leapădă usor, cu ajutorul lui Dumnezeu, si pe celelalte, precum mânia, întristarea, pomenirea răului și celellalte. Iar cel stăpânit de către prima e rănit, chiar si fără să vrea, de cea de-a doua. Iar iubirea de sine este patima față de trup. (II, 8)

Când mintea începe să înainteze în iubirea lui Dumnezeu, atunci începe si demonul hulei să o ispitească si să-i strecoare astfel de gânduri cum nimeni dintre oameni, ci numai diavolul, care este urzitorul acestora, poate nascoci. (II, 14)

Toate cuvintele Domnului cuprind patru lucruri: poruncile, dogmele, amenintările, făgăduințele. (II, 24)
Mintea, când împlinește bine făptuirea, înaintează în chipzuință. Iar când împlinește bine contemplația, înaintează în cunoștință. Însușirea celei dintâi este sa-l ducă pe cel ce se luptă la discernământul dintre virtute și răutate, iar a celelilalte este să-l ducă pe cel părtaș de ea la rațiunile despre cele netrupești și trupești. (II, 26)


Comentarii clienti: