Slide background Image layer

Calea rugăciunii lăuntrice

Cu cat este mai mare viteza cu care lumea inconjuratoare se indeparteaza de Dumnezeu, cu cat paganismul si desfraul nimicesc mai multe suflete, cu atat este mai mare dorinta unor robi ai lui Dumnezeu de a merge pe calea desavarsirii. Hristos face minuni in vremurile noastre! Aceasta afirmatie nu est...

Vezi detalii
Slide background Image layer

De la EU la NOI. Bărbatul şi femeia

Relaţiile dintre bărbat şi femeie sunt pline de o forţă, de o atracţie unică. De când există arta, imaginea iubirii dintre bărbat şi femeie este cea mai frecventă şi cea mai populară. Această iubire poartă în ea un mister, o taină şi un farmec. Nicăieri nu se descoperă bărbăţia ca în iubirea pentr...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Copilărie amară. Povestea unui copil crescut in orfelinat

Am speranţa că se vor găsi oameni pe care nu-i va plictisi lectura despre un om crescut într-un orfelinat de stat sovietic, om care oarecând a încercat să îndrepte ceva în propria viaţă, să îşi găsească drumul modest, precum şi folosul în cele mari şi mici. De obicei, cititorul caută să se regăseasc...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Diamante duhovniceşti. Din omiliile lui Dimitrie Panagopoulos

Când ne rugăm în faţa lui Dumnezeu, trebuie să fim cu inima înfrântă. Noi ne înfăţişăm însă cu egoism şi cu inimile reci. Doar ne facem datoria. De exemplu, citim rugăciunile de seară, fără să plângem şi fără simţământul unei adevărate vinovăţii. Omul trebuie să fie întotdeauna cu ochii în lacrimi ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Îngerul rugăciunii

Cuvântul înger înseamnă vestitor. Această denumire o au duhurile cele netrupeşti, pentru că ele vestesc oamenilor voia lui Dumnezeu. Îngerul este acela, pe care Domnul îl poate trimite cu o anumită misiune şi care împlineşte cu exactitate acea misiune. Îngerii locuiesc pretutindeni. Dar, mai cu sea...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul IV- Cartonat

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul III- Cartonat

Să nu socoți că îți e de ajuns numai citirea Evangheliei, fără citirea Sfinților Părinți! Acesta este un gând trufaș, primejdios. Mai bine să te aducă în Evanghelie Sfinții Părinți ca pe un fiu iubit, care a fost pregătit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfântul Ignatie Brianceaninov) Everghet...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul II- Cartonat

Sa nu socotiti ca iti e de ajuns numai citirea Evangheliei, fara citirea Sfintilor Parinti! Acesta este un gand trufas, primejdios. Mai bine sa te aduca la Evanghelie Sfintii Parinti ca pe un fiu iubit, care a fost pregatit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfantul Ignatie Briancianinov) Ev...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul I- Cartonat

Everghetinosul este o carte mare foarte din toate punctele de vedere. Cum se face că ea iese la lumină abia acum e un lucru mai presus de ştiinţa noastră. Cartea a avut cumva soarta Filocaliei: când traducătorul acesteia a avut ideea publicării ei, „distinşii” teologi de atunci s-au dat înapoi de la...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Minunatul Părinte Vitalie (Georgianul)- viața, nevoințele, harismele...

Acest om minunat ardea de iubirea lui Dumnezeu şi mai mult decât orice se străduia să-L slujească doar pe El, Căruia I se dăruise cu totul. Cu iubire plină de devotament lucra ogoarele Domnului şi cultiva vlăstarele plăpânde ale nepreţuitelor suflete omeneşti, păzindu-le de năduful amiezii cu umbr...

Vezi detalii

Tâlcuire la Sfântul Maxim Mărturisitorul- Capete despre dragoste- BROSATA


16.00 13.6

Autor: Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

Editura: Sfântul Nectarie

Format: 13/20

Pagini: 168

ISBN: 978-606-884-005-5

"Doreste si tu, pentru o clipa, cele spuse de Sfantul Maxim, si vei vedea cum ti se va schimba si ti se va lumina fiinta! Doreste pentru o clipa, si vei intelege de indata cat de usor este!E cu putinta ca Dumnezeu sa ne pretinda lucruri grele? E cu putinta sa ne incarce cu poveri? (...) Ca sa ne poata spune: "Iubirea este plinatatea, iubirea este desavarsirea, iubirea ne uneste cu Dumnezeu", inseamna ca iubirea este cel mai usor lucru"
Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

Toate capetele despre iubire ale Sfântului Maxim se inspiră din viata de zi cu zi a omului si din tainica nuntă a lui Dumnezeu cu fiecare suflet; de aceea au o expresie pur nupțială. Autenticitatea iubirii față de Dumnezeu are legătur ă cu trăsăturile de legalitate, de statornicie și de credincioșie din căsătorie. Cel care Îl iubeste in mod autentic pe Dumnezeu este cel care nu introduce in viata sa "divortul" cu Dumnezeu, adică nu aduce o a treia persoană sau vreun alt lucru care intervine si anulează credincioșia conjugală dintre sufletul său si Dumnezeu.
Cel care Îl iubeste in mod autentic pe Dumnezeu, acesta se si roaga intotdeauna neîmprăștiat. Iar cel ce se roagă întotdeauna neîmprăștiat, acesta Îl si iubeste in mod autentic pe Dumnezeu. Dar cel care are mintea țintuită de ceva din cele pământești, acela nu se roagă neîmprăștiat.

Patimile care stăpânesc mintea o leagă de lucrurile materiale si după ce au despărțit-o de Dumnezeu, o fac să se îndeletnicească cu ele. (II, 3)

Cel ce a lepădat iubirea de sine, maica patimilor, le leapădă usor, cu ajutorul lui Dumnezeu, si pe celelalte, precum mânia, întristarea, pomenirea răului și celellalte. Iar cel stăpânit de către prima e rănit, chiar si fără să vrea, de cea de-a doua. Iar iubirea de sine este patima față de trup. (II, 8)

Când mintea începe să înainteze în iubirea lui Dumnezeu, atunci începe si demonul hulei să o ispitească si să-i strecoare astfel de gânduri cum nimeni dintre oameni, ci numai diavolul, care este urzitorul acestora, poate nascoci. (II, 14)

Toate cuvintele Domnului cuprind patru lucruri: poruncile, dogmele, amenintările, făgăduințele. (II, 24)
Mintea, când împlinește bine făptuirea, înaintează în chipzuință. Iar când împlinește bine contemplația, înaintează în cunoștință. Însușirea celei dintâi este sa-l ducă pe cel ce se luptă la discernământul dintre virtute și răutate, iar a celelilalte este să-l ducă pe cel părtaș de ea la rațiunile despre cele netrupești și trupești. (II, 26)


Comentarii clienti: