Slide background Image layer

Frumusețea sfinților. O istorie a literaturii române ce nu se învață l...

Pierdem o bună parte din respectul de sine din momentul în care creştem într-o familie în care părinţii nu ne spun care este identitatea noastră culturală, dar şi din momentul în care, trecând prin anii de şcoală, profesorii nu ne spun în ce constă frumuseţea literaturii noastre. Cu acest handicap ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Ce cere Dumnezeu de la fiecare dintre noi

Voia lui Dumnezeu ... este una singura: mantuirea tuturor oamenilor. De aceea a si venit pe pamant ca Dumnezeu- om, pentru a ne arata modul de realizare al acestei voi izbavitoare, prin iubirea jertfitoare pe care ne-a invatat-o prin jertfa si cuvantul Sau. Pe temelia acestei iubiri predate de Dumne...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Părintele Fotie (1933-2013)

Omul are posibilitatea să se facă plăcut lui Dumnezeu în orice condiţii. Totuşi, frumuseţea şi liniştea naturii din Sfântul Munte, care s-a sfinţit prin asceza şi slujbele atâtor chipuri sfinte de-a lungul secolelor, constituie un factor deosebit de ajutător pentru pocăinţă şi sporire duhovnicească....

Vezi detalii
Slide background Image layer

Bărbatul și femeia. Întrebări și răspunsuri

Îndrăgostirea este o boală,o stare bolnăvicioasă. Pe această temă s-a vorbit și s-a scris, pesemne, mai mult decât pe oricare alta. Dar foarte important este totodată să înțelegem că îndrăgostirea în sinea ei poate fi și neînsoțită de atracția bărbatului către femeie și a femeii către bărbat, de ins...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Moartea şi viaţa de dincolo de mormânt

Taina morţii şi viaţa de dincolo de mormânt l-au preocupat întotdeauna pe om. Apostolul Pavel ne descoperă că „este rânduit oamenilor ca o dată să moară, iar după aceea să fie judecata” (Evrei 9, 27). Moartea este despărţirea sufletului de trup şi este ceva inevitabil pentru fiecare om. Iar evenime...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Despre rugăciune. Tâlcuire la Avva Evagrie- cartonată

"Pentru ca rugăciunea să fie adevărată și să se înalțe la cer, trebuie să fie dăruită de Dumnezeu, adică să fie o rugăciune a Duhului, să coboare de la Însuși Dumnezeu, să o recunoască Dumnezeu ca pe ceva al Său. Prin adevărata rugăciune omul se umple de Dumnezeu și reușește nu numai simpla unitate ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Scrisori de la un Sfant - Povete si sfaturi duhovnicesti

Comparativ cu alte scrieri ale Sfantului Nectarie, scrisorile pastreaza , cum este firesc o simplitate si o particularitate ale unui om foarte experimentat in viata duhovniceasca, care luase pe umerii sai o raspundere deosebita: pastorirea duhovniceasca a tinerelor monahii incepatoare. Ceea ce ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Sfântul Porfirie Cavsocalivitul- viata, slujba, paraclisul si acatistu...

Instiintare: Sfantul Sinod s-a intrunit sub conducerea Preafericirii Sale in sedinta ordinara, astazi, miercuri, 27 noiembrie, pentru a lua in discutie temele aflate pe ordinea de zi. Astfel, Sfantul Sinod a hotarat: In urma recomandarii Comisiei Canonice, au fost inscrisi in Sinaxarul Bisericii O...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul- viata, slujba, paraclisul si acatist...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Minunile vremurilor noastre

Sa dea Dumnezeu ca ateul, citind aceasta carte, sa creada in Dumnezeu, cel nebotezat sa se boteze, cel necununat sa se cunune, cel rau sa devina bun. Manuscrisul acestei carti era deja pregatit pentru tipar. In ajunul predarii lui la tipografie mi-a aparut in vis Cuviosul Serafim de Sarov. Eram la D...

Vezi detalii

Tâlcuire la Sfântul Maxim Mărturisitorul- Capete despre dragoste- BROSATA


16.00 13.6

Autor: Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

Editura: Sfântul Nectarie

Format: 13/20

Pagini: 168

ISBN: 978-606-884-005-5

"Doreste si tu, pentru o clipa, cele spuse de Sfantul Maxim, si vei vedea cum ti se va schimba si ti se va lumina fiinta! Doreste pentru o clipa, si vei intelege de indata cat de usor este!E cu putinta ca Dumnezeu sa ne pretinda lucruri grele? E cu putinta sa ne incarce cu poveri? (...) Ca sa ne poata spune: "Iubirea este plinatatea, iubirea este desavarsirea, iubirea ne uneste cu Dumnezeu", inseamna ca iubirea este cel mai usor lucru"
Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

Toate capetele despre iubire ale Sfântului Maxim se inspiră din viata de zi cu zi a omului si din tainica nuntă a lui Dumnezeu cu fiecare suflet; de aceea au o expresie pur nupțială. Autenticitatea iubirii față de Dumnezeu are legătur ă cu trăsăturile de legalitate, de statornicie și de credincioșie din căsătorie. Cel care Îl iubeste in mod autentic pe Dumnezeu este cel care nu introduce in viata sa "divortul" cu Dumnezeu, adică nu aduce o a treia persoană sau vreun alt lucru care intervine si anulează credincioșia conjugală dintre sufletul său si Dumnezeu.
Cel care Îl iubeste in mod autentic pe Dumnezeu, acesta se si roaga intotdeauna neîmprăștiat. Iar cel ce se roagă întotdeauna neîmprăștiat, acesta Îl si iubeste in mod autentic pe Dumnezeu. Dar cel care are mintea țintuită de ceva din cele pământești, acela nu se roagă neîmprăștiat.

Patimile care stăpânesc mintea o leagă de lucrurile materiale si după ce au despărțit-o de Dumnezeu, o fac să se îndeletnicească cu ele. (II, 3)

Cel ce a lepădat iubirea de sine, maica patimilor, le leapădă usor, cu ajutorul lui Dumnezeu, si pe celelalte, precum mânia, întristarea, pomenirea răului și celellalte. Iar cel stăpânit de către prima e rănit, chiar si fără să vrea, de cea de-a doua. Iar iubirea de sine este patima față de trup. (II, 8)

Când mintea începe să înainteze în iubirea lui Dumnezeu, atunci începe si demonul hulei să o ispitească si să-i strecoare astfel de gânduri cum nimeni dintre oameni, ci numai diavolul, care este urzitorul acestora, poate nascoci. (II, 14)

Toate cuvintele Domnului cuprind patru lucruri: poruncile, dogmele, amenintările, făgăduințele. (II, 24)
Mintea, când împlinește bine făptuirea, înaintează în chipzuință. Iar când împlinește bine contemplația, înaintează în cunoștință. Însușirea celei dintâi este sa-l ducă pe cel ce se luptă la discernământul dintre virtute și răutate, iar a celelilalte este să-l ducă pe cel părtaș de ea la rațiunile despre cele netrupești și trupești. (II, 26)


Comentarii clienti: