Slide background Image layer

Ingerul Craciunului

…Bradul se afla deja de mult pe podea. Bătrâna-doică desfăcea pachetele, scoţând din ele franzele gustoase, covrigei împletiţi, brânză, carne, ouă. Apoi a împodobit bradul cu lumănâri şi dulciuri. Copiii tot nu puteau a crede ochilor. Ei admirau „îngerul”. Şi tăceau fără a se mişca. „Îngerul Crăciu...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Am vorbit cu Sfântul Nectarie...Mărturii autentice

Am redat mai multe mărturii despre Sfântul Nectarie şi mănăstirea acestuia, mărturiile autentice ale altor persoane, dintre care unele au trăit lângă Sfântul în mănăstirea lui, alţii l-au cunoscut în Eghina sau altundeva, alţii au auzit relatări despre el. Toate aceste mărturii încearcă să schiţeze ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Povețe pentru monahi

Frate, ai venit la mănăstire ca să te mântuieşti, nu ca să îţi pierzi mântuirea; să munceşti, nu să trândăveşti. Ia aminte la acestea, iubite monah! Le ai pe toate de-a gata: hrana, îmbrăcămintea, casa şi pe celelalte. Nu plăteşti chirie sau alte cheltuieli. Ce îţi mai rămâne, decât să te îngrijeşti...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Au fost și ei cândva copii- Sfântul Iacov Tsalikis

Sfintii nostri, precum și marii părinți și asceți ai nostri au fost si ei candva copii! Pentru micul Iacov cele de pe pământ si cele din ceruri au devenit una. Si semăna acum cu acele păsări de toamnă, pe care le vezi intr-o clipa zburând cu aripile deschise în imbrățișarea cerului, iar în clipa ur...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Despre neprihănire putere – frumuseţe

Neprihănirea este frumuseţea mistică a sufletului, care se răsfrânge pe chip, în purtare, în vorbe, în întreaga bună creştere a tânărului şi a tinerei. La tinerii şi tinerele care sunt feciorelnici poţi vedea prospeţime şi frumuseţe pe chipul lor; strălucire în ochii care sunt oglinda sufletului, l...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Calea mântuitoare

În Biserică se află hrana adevărată a sufletelor noastre: Cuvântul lui Dumnezeu, Tainele, slujbele dumnezeieşti sau lecturile, cântările, ritualurile sfinte care ne hrănesc mintea şi inima. Mergeţi mai des şi împărtăşiţi-vă cu mintea, inima şi buzele voastre de nestricăciune. În lume, vă hrăniţi me...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Îngerul în trup. Sfântul Macarie cel Mare, Egipteanul

Creştinii ştiu că sufletul este mai de cinste decât toate cele create, pentru că doar omul a fost creat „după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu”. Ia seama cât de mare este cerul şi pământul, şi cât de mari şi slăvite sunt creaturile care se găsesc deasupra acestora! Omul însă este mai cinstit decât ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Realităţi pe care nu trebuie să le uităm

Realitati pe care nu trebuie să le uităm: ispitele, păcatele noastre, vicleniile demonilor, amintirea morţii, pocăinţa noastră, mântuirea noastră, judecata, veşnicia *** Cercetând Sfânta Scriptură vedem că se vorbeşte foarte mult despre diavol şi despre lucrarea lui, ca şi despre Hristos şi lu...

Vezi detalii
Slide background Image layer

In pragul bisericii. Întrebări şi răspunsuri

În această carte sunt adunate întrebări, care îi apar cel mai des omului în calea către Biserică. La aceste întrebări răspunde un propovăduitor şi publicist contemporan, ieromonahul Macarie (Marchiş). Odată părintele Macarie a fost întrebat: De ce există în Biserica Ortodoxă atâtea lucruri inutile, ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Calea familiei

Familia este o minune imposibil de explicat, deşi se fac o mulţime de încercări în acest sens. Gândiţi-vă: doi oameni necunoscuţi, străini unul celuilalt, absolut diferiţi – bărbat şi femeie – se întâlnesc, comunică o vreme oarecare, apoi încep să trăiască împreună, să doarmă împreună, să nască copi...

Vezi detalii

Comentariu la Apocalipsa Sfantului Ioan

Traducere Preot Prof. Dr. Constantin COMAN


32.00 32.00

Autor: Savvas Agouridis

Editura: Bizantina

Format: 0/0

Pagini: 342

ISBN: 973-9492-36-3

Editia a II-a

Extras din Introducere, I. Ce fel de carte este Apocalipsa

Ultima carte a Noului Testament se numeste “apocalipsa” (I, 1). Aceasta nu inseamna numai ca respectiva carte descopera ceva secret, ca scoate la lumina ceva ce este ascuns. Denumirea in sine arata cititorilor ca aceasta carte apartine unui gen literar sau unei categorii de carti aparte, pe care contemporanii Sfantului Ioan Evanghelistul le numeau “apocalipse” –produse ale literaturii apocaliptice iudaice.

Care este marea taina pe care aceste carti o descopera? Este mai ales timpul, deci cand, si imprejurarile, deci cum, Dumnezeu, dupa ce a lasat lumea sa fie supusa diferitelor imperii militare (persi, greci, romani), va instaura definitiv stapanirea si Imparatia Sa in lume si in istorie, spre usurarea si bucuria “celor drepti”, conform fagaduintelor si profetiilor din Vechiul Testament. [...]

Extras din Introducere, IV. Despre continutul si izvoarele cartii. Despre problema interpretarii cartii. Apocalipsa ca pareneza sau mangaiere

O analiza mai extinsa a continutului nu poate fi facuta intr-o intoducere, de aceea ne vom limita la o schema prin care sa urmarim desfasurarea gandirii autorului.

Continutul Apocalipsei ar putea sa fie prezentat dupa cum urmeaza:

I Prolog la intreaga carte si la scrisorile catre cele sapte Biserici (cap. 1);

II Cele sapte scrisori: trecerea in revista si constatarea situatiei acestora de catre Mantuitorul Hristos; cat de bine cunoaste prezentul Bisericilor, la fel de bine cunoaste si viitorul acestora (cap. 2-3);

III Slavirea (acclamatio) lui Hristos in timpul Liturghiei ceresti ca Judecator la judecata cea de pe urma si Cel ce implineste planul lui Dumnezeuin ceea ce priveste viitorul lumii (cap. 4-5);

IV Deschiderea in cadrul liturgic a celor sapte peceti si cele sase trambite ale plagilor precum si judecata premergatoare a umei lumi care ramane pana la urma nepocaita (cap. 6-9);

V Evenimente de trecere spre lupta finala a satanei impotriva Bisericii, pe care o vesteste a saptea trambita (cap. 10-11);

VI Atacul final al balaurului sau al fiarei impotriva Bisericii si uciderea celor 144 000 de sfinti (cap. 12-14);

VII Contraatacul lumii ceresti, dumnezeiesti cu cele sapte cupe ale plagilor sau pedepselor celor de pe urma sfarseste prin distrugerea centrului de putere al cetatii desfranate a Babilonului si prin nimicirea eshatologica a ostilor acesteia de catre Mesia si oastea mesianica (cap. 15-19);

VIII Diferite imagini privind judecata din urma si starea de fericire a dreptilor (cap. 20, 1-22, 5);

IX Epilog (cap. 22, 6-21).


Comentarii clienti: