Slide background Image layer

Calea rugăciunii lăuntrice

Cu cat este mai mare viteza cu care lumea inconjuratoare se indeparteaza de Dumnezeu, cu cat paganismul si desfraul nimicesc mai multe suflete, cu atat este mai mare dorinta unor robi ai lui Dumnezeu de a merge pe calea desavarsirii. Hristos face minuni in vremurile noastre! Aceasta afirmatie nu est...

Vezi detalii
Slide background Image layer

De la EU la NOI. Bărbatul şi femeia

Relaţiile dintre bărbat şi femeie sunt pline de o forţă, de o atracţie unică. De când există arta, imaginea iubirii dintre bărbat şi femeie este cea mai frecventă şi cea mai populară. Această iubire poartă în ea un mister, o taină şi un farmec. Nicăieri nu se descoperă bărbăţia ca în iubirea pentr...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Copilărie amară. Povestea unui copil crescut in orfelinat

Am speranţa că se vor găsi oameni pe care nu-i va plictisi lectura despre un om crescut într-un orfelinat de stat sovietic, om care oarecând a încercat să îndrepte ceva în propria viaţă, să îşi găsească drumul modest, precum şi folosul în cele mari şi mici. De obicei, cititorul caută să se regăseasc...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Diamante duhovniceşti. Din omiliile lui Dimitrie Panagopoulos

Când ne rugăm în faţa lui Dumnezeu, trebuie să fim cu inima înfrântă. Noi ne înfăţişăm însă cu egoism şi cu inimile reci. Doar ne facem datoria. De exemplu, citim rugăciunile de seară, fără să plângem şi fără simţământul unei adevărate vinovăţii. Omul trebuie să fie întotdeauna cu ochii în lacrimi ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Îngerul rugăciunii

Cuvântul înger înseamnă vestitor. Această denumire o au duhurile cele netrupeşti, pentru că ele vestesc oamenilor voia lui Dumnezeu. Îngerul este acela, pe care Domnul îl poate trimite cu o anumită misiune şi care împlineşte cu exactitate acea misiune. Îngerii locuiesc pretutindeni. Dar, mai cu sea...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul IV- Cartonat

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul III- Cartonat

Să nu socoți că îți e de ajuns numai citirea Evangheliei, fără citirea Sfinților Părinți! Acesta este un gând trufaș, primejdios. Mai bine să te aducă în Evanghelie Sfinții Părinți ca pe un fiu iubit, care a fost pregătit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfântul Ignatie Brianceaninov) Everghet...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul II- Cartonat

Sa nu socotiti ca iti e de ajuns numai citirea Evangheliei, fara citirea Sfintilor Parinti! Acesta este un gand trufas, primejdios. Mai bine sa te aduca la Evanghelie Sfintii Parinti ca pe un fiu iubit, care a fost pregatit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfantul Ignatie Briancianinov) Ev...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul I- Cartonat

Everghetinosul este o carte mare foarte din toate punctele de vedere. Cum se face că ea iese la lumină abia acum e un lucru mai presus de ştiinţa noastră. Cartea a avut cumva soarta Filocaliei: când traducătorul acesteia a avut ideea publicării ei, „distinşii” teologi de atunci s-au dat înapoi de la...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Minunatul Părinte Vitalie (Georgianul)- viața, nevoințele, harismele...

Acest om minunat ardea de iubirea lui Dumnezeu şi mai mult decât orice se străduia să-L slujească doar pe El, Căruia I se dăruise cu totul. Cu iubire plină de devotament lucra ogoarele Domnului şi cultiva vlăstarele plăpânde ale nepreţuitelor suflete omeneşti, păzindu-le de năduful amiezii cu umbr...

Vezi detalii

Comentariu la Apocalipsa Sfantului Ioan

Traducere Preot Prof. Dr. Constantin COMAN


32.00 32.00

Autor: Savvas Agouridis

Editura: Bizantina

Format: 0/0

Pagini: 342

ISBN: 973-9492-36-3

Editia a II-a

Extras din Introducere, I. Ce fel de carte este Apocalipsa

Ultima carte a Noului Testament se numeste “apocalipsa” (I, 1). Aceasta nu inseamna numai ca respectiva carte descopera ceva secret, ca scoate la lumina ceva ce este ascuns. Denumirea in sine arata cititorilor ca aceasta carte apartine unui gen literar sau unei categorii de carti aparte, pe care contemporanii Sfantului Ioan Evanghelistul le numeau “apocalipse” –produse ale literaturii apocaliptice iudaice.

Care este marea taina pe care aceste carti o descopera? Este mai ales timpul, deci cand, si imprejurarile, deci cum, Dumnezeu, dupa ce a lasat lumea sa fie supusa diferitelor imperii militare (persi, greci, romani), va instaura definitiv stapanirea si Imparatia Sa in lume si in istorie, spre usurarea si bucuria “celor drepti”, conform fagaduintelor si profetiilor din Vechiul Testament. [...]

Extras din Introducere, IV. Despre continutul si izvoarele cartii. Despre problema interpretarii cartii. Apocalipsa ca pareneza sau mangaiere

O analiza mai extinsa a continutului nu poate fi facuta intr-o intoducere, de aceea ne vom limita la o schema prin care sa urmarim desfasurarea gandirii autorului.

Continutul Apocalipsei ar putea sa fie prezentat dupa cum urmeaza:

I Prolog la intreaga carte si la scrisorile catre cele sapte Biserici (cap. 1);

II Cele sapte scrisori: trecerea in revista si constatarea situatiei acestora de catre Mantuitorul Hristos; cat de bine cunoaste prezentul Bisericilor, la fel de bine cunoaste si viitorul acestora (cap. 2-3);

III Slavirea (acclamatio) lui Hristos in timpul Liturghiei ceresti ca Judecator la judecata cea de pe urma si Cel ce implineste planul lui Dumnezeuin ceea ce priveste viitorul lumii (cap. 4-5);

IV Deschiderea in cadrul liturgic a celor sapte peceti si cele sase trambite ale plagilor precum si judecata premergatoare a umei lumi care ramane pana la urma nepocaita (cap. 6-9);

V Evenimente de trecere spre lupta finala a satanei impotriva Bisericii, pe care o vesteste a saptea trambita (cap. 10-11);

VI Atacul final al balaurului sau al fiarei impotriva Bisericii si uciderea celor 144 000 de sfinti (cap. 12-14);

VII Contraatacul lumii ceresti, dumnezeiesti cu cele sapte cupe ale plagilor sau pedepselor celor de pe urma sfarseste prin distrugerea centrului de putere al cetatii desfranate a Babilonului si prin nimicirea eshatologica a ostilor acesteia de catre Mesia si oastea mesianica (cap. 15-19);

VIII Diferite imagini privind judecata din urma si starea de fericire a dreptilor (cap. 20, 1-22, 5);

IX Epilog (cap. 22, 6-21).


Comentarii clienti: