Slide background Image layer

Calea rugăciunii lăuntrice

Cu cat este mai mare viteza cu care lumea inconjuratoare se indeparteaza de Dumnezeu, cu cat paganismul si desfraul nimicesc mai multe suflete, cu atat este mai mare dorinta unor robi ai lui Dumnezeu de a merge pe calea desavarsirii. Hristos face minuni in vremurile noastre! Aceasta afirmatie nu est...

Vezi detalii
Slide background Image layer

De la EU la NOI. Bărbatul şi femeia

Relaţiile dintre bărbat şi femeie sunt pline de o forţă, de o atracţie unică. De când există arta, imaginea iubirii dintre bărbat şi femeie este cea mai frecventă şi cea mai populară. Această iubire poartă în ea un mister, o taină şi un farmec. Nicăieri nu se descoperă bărbăţia ca în iubirea pentr...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Copilărie amară. Povestea unui copil crescut in orfelinat

Am speranţa că se vor găsi oameni pe care nu-i va plictisi lectura despre un om crescut într-un orfelinat de stat sovietic, om care oarecând a încercat să îndrepte ceva în propria viaţă, să îşi găsească drumul modest, precum şi folosul în cele mari şi mici. De obicei, cititorul caută să se regăseasc...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Diamante duhovniceşti. Din omiliile lui Dimitrie Panagopoulos

Când ne rugăm în faţa lui Dumnezeu, trebuie să fim cu inima înfrântă. Noi ne înfăţişăm însă cu egoism şi cu inimile reci. Doar ne facem datoria. De exemplu, citim rugăciunile de seară, fără să plângem şi fără simţământul unei adevărate vinovăţii. Omul trebuie să fie întotdeauna cu ochii în lacrimi ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Îngerul rugăciunii

Cuvântul înger înseamnă vestitor. Această denumire o au duhurile cele netrupeşti, pentru că ele vestesc oamenilor voia lui Dumnezeu. Îngerul este acela, pe care Domnul îl poate trimite cu o anumită misiune şi care împlineşte cu exactitate acea misiune. Îngerii locuiesc pretutindeni. Dar, mai cu sea...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul IV- Cartonat

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul III- Cartonat

Să nu socoți că îți e de ajuns numai citirea Evangheliei, fără citirea Sfinților Părinți! Acesta este un gând trufaș, primejdios. Mai bine să te aducă în Evanghelie Sfinții Părinți ca pe un fiu iubit, care a fost pregătit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfântul Ignatie Brianceaninov) Everghet...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul II- Cartonat

Sa nu socotiti ca iti e de ajuns numai citirea Evangheliei, fara citirea Sfintilor Parinti! Acesta este un gand trufas, primejdios. Mai bine sa te aduca la Evanghelie Sfintii Parinti ca pe un fiu iubit, care a fost pregatit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfantul Ignatie Briancianinov) Ev...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul I- Cartonat

Everghetinosul este o carte mare foarte din toate punctele de vedere. Cum se face că ea iese la lumină abia acum e un lucru mai presus de ştiinţa noastră. Cartea a avut cumva soarta Filocaliei: când traducătorul acesteia a avut ideea publicării ei, „distinşii” teologi de atunci s-au dat înapoi de la...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Minunatul Părinte Vitalie (Georgianul)- viața, nevoințele, harismele...

Acest om minunat ardea de iubirea lui Dumnezeu şi mai mult decât orice se străduia să-L slujească doar pe El, Căruia I se dăruise cu totul. Cu iubire plină de devotament lucra ogoarele Domnului şi cultiva vlăstarele plăpânde ale nepreţuitelor suflete omeneşti, păzindu-le de năduful amiezii cu umbr...

Vezi detalii

Taina mantuirii. Erminia Noului Testament. Epistola catre Romani, Capitolul al X-lea (Omilii)


28.00 28.00

Autor: Arhim. Simeon KRAIOPOULOS

Editura: Bizantina

Format: 21/14

Pagini: 342

ISBN: 6422752000932

Extras din Cuprins

Partea intai: Ravna au, dar fara cunostinta Omilia I/ Omul pe deplin unificat in numele lui Hristos/ Omilia a II-a/ Sa primim inauntrul inimii adevarul lui Dumnezeu/ Omilia a III-a/ Vrem sa ne supunem dreptatii lui Dumnezeu? Partea a doua: Taina mantuitoare a genelor Omilia a IV-a/ Dreptatea din credinta/ Omilia a V-a/ Mecanismul special de aparare/ Omilia a VI-a/ Cum va fi cineva cu adevarat al lui Hristos?/ Omilia a VII-a/ Raspuns la intrebarile unui ascultator pe tema respectiva/ Omilia a VIII-a/ Lucrurile sunt simple daca il ai pe Hristos.

Cum poate, totusi, cineva sa il aiba pe Hristos?/ Omilia a IX-a/ Insemnare a unui ascultator pe tema respectiva/ Omilia a X-a/ Parabola parintelui mult milostiv Partea a treia: Rugaciunea – drumul scurt spre mantuire Omilia a XI-a/ Ne pandeste ratacirea in drumul nostru/ Omilia a XII-a/ Disputa isihasta si Sfantul Grigorie Palama/ Omilia a XIII-a/ Ca sa vina Domnul in inima omului/ Omilia a XIV-a/ Trei date esentiale ale ipostasului uman/ Omilia a XV-a/ “Sa fie pomenit numele lui Dumnezeu mai des decat respiratia”

Partea a patra: Trebuie sa intri intr-o randuiala Omilia a XVI-a/ Iisus Hristos, ieri si azi si in veci acelasi/ Omilia a XVII-a/ Crezi cat traiesti si traiesti cat crezi ................

Extras din Prefata (p.9) Solutie teologica este aceea care ia in calcul pe Dumnezeu. Iar cand este luat in calcul Dumnezeu, Acesta nu poate fi anexat sau asociat altor solutii, ci reprezinta solutia prin excelenta. Si lectura acestei carti a parintelui Simeon, mi-a confirmat acelasi simt acut al prioritatilor si al ierarhiilor si mai ales, un profund simt al distinctiei intre Dumnezeu si lume, pe de o parte, dar si a dependentei vitale a omului si a lumii fata de Dumnezeu. Solutiile Parintelui Simeon sunt cele care vin dinspre Dumnezeu si care duc la Dumnezeu.

Desi pare preocupat de stiinte, de psihologie, de medicina, de antropologie si filozofie, Parintele Simeon recurge totdeauna la solutia teologica. Acesta este si marele merit al sau, de a distinge foarte clar intre solutiile de orice natura care vin de la om, de la stiinta lui, si solutiile care vin de la Dumnezeu sau care-l duc pe om la Dumnezeu: “Luati aminte insa la diferenta.

Da, esti egoist si accepti acest lucru. Iar in clipa in care cineva accepta ca este egoist si nu mai incearca sa se indreptateasca pe sine si zice: , in clipa aceea, deci, simte cineva ca il cuprinde smerenia, fara insa a crede ca este izbanda lui. Vede ca vine in el blandetea, fara a socoti ca se datoreaza lui.Vede pocainta inlauntrul sau, vede lumina, o sensibilitate aparte, insa nu le pune pe seama zelului sau. Nu! Ci socoteste ca le-a facut Dumnezeu. Aceasta este atitudinea corecta inaintea lui Dumnezeu, care da harul Sau prin care aceste trairi dumnezeiesti devin realitate”. (p. 75-76)


Comentarii clienti: