Slide background Image layer

Calea rugăciunii lăuntrice

Cu cat este mai mare viteza cu care lumea inconjuratoare se indeparteaza de Dumnezeu, cu cat paganismul si desfraul nimicesc mai multe suflete, cu atat este mai mare dorinta unor robi ai lui Dumnezeu de a merge pe calea desavarsirii. Hristos face minuni in vremurile noastre! Aceasta afirmatie nu est...

Vezi detalii
Slide background Image layer

De la EU la NOI. Bărbatul şi femeia

Relaţiile dintre bărbat şi femeie sunt pline de o forţă, de o atracţie unică. De când există arta, imaginea iubirii dintre bărbat şi femeie este cea mai frecventă şi cea mai populară. Această iubire poartă în ea un mister, o taină şi un farmec. Nicăieri nu se descoperă bărbăţia ca în iubirea pentr...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Copilărie amară. Povestea unui copil crescut in orfelinat

Am speranţa că se vor găsi oameni pe care nu-i va plictisi lectura despre un om crescut într-un orfelinat de stat sovietic, om care oarecând a încercat să îndrepte ceva în propria viaţă, să îşi găsească drumul modest, precum şi folosul în cele mari şi mici. De obicei, cititorul caută să se regăseasc...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Diamante duhovniceşti. Din omiliile lui Dimitrie Panagopoulos

Când ne rugăm în faţa lui Dumnezeu, trebuie să fim cu inima înfrântă. Noi ne înfăţişăm însă cu egoism şi cu inimile reci. Doar ne facem datoria. De exemplu, citim rugăciunile de seară, fără să plângem şi fără simţământul unei adevărate vinovăţii. Omul trebuie să fie întotdeauna cu ochii în lacrimi ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Îngerul rugăciunii

Cuvântul înger înseamnă vestitor. Această denumire o au duhurile cele netrupeşti, pentru că ele vestesc oamenilor voia lui Dumnezeu. Îngerul este acela, pe care Domnul îl poate trimite cu o anumită misiune şi care împlineşte cu exactitate acea misiune. Îngerii locuiesc pretutindeni. Dar, mai cu sea...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul IV- Cartonat

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul III- Cartonat

Să nu socoți că îți e de ajuns numai citirea Evangheliei, fără citirea Sfinților Părinți! Acesta este un gând trufaș, primejdios. Mai bine să te aducă în Evanghelie Sfinții Părinți ca pe un fiu iubit, care a fost pregătit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfântul Ignatie Brianceaninov) Everghet...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul II- Cartonat

Sa nu socotiti ca iti e de ajuns numai citirea Evangheliei, fara citirea Sfintilor Parinti! Acesta este un gand trufas, primejdios. Mai bine sa te aduca la Evanghelie Sfintii Parinti ca pe un fiu iubit, care a fost pregatit pentru aceasta prin scrierile lor. (Sfantul Ignatie Briancianinov) Ev...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Everghetinosul - Volumul I- Cartonat

Everghetinosul este o carte mare foarte din toate punctele de vedere. Cum se face că ea iese la lumină abia acum e un lucru mai presus de ştiinţa noastră. Cartea a avut cumva soarta Filocaliei: când traducătorul acesteia a avut ideea publicării ei, „distinşii” teologi de atunci s-au dat înapoi de la...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Minunatul Părinte Vitalie (Georgianul)- viața, nevoințele, harismele...

Acest om minunat ardea de iubirea lui Dumnezeu şi mai mult decât orice se străduia să-L slujească doar pe El, Căruia I se dăruise cu totul. Cu iubire plină de devotament lucra ogoarele Domnului şi cultiva vlăstarele plăpânde ale nepreţuitelor suflete omeneşti, păzindu-le de năduful amiezii cu umbr...

Vezi detalii

Ritmul in pictura bizantina

Traducere: Mihai Coman


32.00 32.00

Autor: Georgios KORDIS

Editura: Bizantina

Format: 0/0

Pagini: 250

ISBN: 6422752000703

Extras din Prefata semnata Preot Prof. Constantin COMAN Suflul sau duhul acesta al Scripturilor Dumnezeiesti este acelasi duh pe care-l recunosti in viata autentica a Bisericii, si in temeiul caruia Biserica se recunoaste pe sine in Scripturi, iar Scripturile functioneaza ca etalon pentru viata Bisericii. Pecetea sau semnul duhului sau expresia lui in pictura bizantina este ritmul, care da viata picturii, care pune intr-o relatie iubitoare toate elementele componente ale unei picturi si care sta la baza capacitatii acesteia de a realiza comuniunea prin participare dintre persoana pictata si privitor.

Acelasi duh sau ritm sau miscare exista in orice alta forma de exprimare bisericeasca. Profesorul Kordis ne convinge de ce icoana si pictura bisericeasca nu sunt un spectacol, adica lucruri de vazut si de admirat, ci sunt mijloace vii de comuniune sau impartasire reala cu Dumnezeu. In acest sens, nici Dumnezeiasca Liturghie nu este un spectacol, nici oricare alta slujba a Bisericii, nici arhitectura bisericeasca nu este un spectacol, nici vesmintele preotesti si intreaga panoplie a obiectelor liturgice nu fac parte din recuzita unui spectacol, care eventual sa aiba efecte benefice asupra privitorului, ci sunt tot atatea cai de intalnire reala si comuniune cu Dumnezeu.

Cuvintele Scripturii, ca si icoana sau fresca sau sunetele muzicii, sunt inspirate in masura in care sunt rezultatul sinergiei dintre Duhul lui Dumnezeu si duhul omului. Daca in fata provocarii de a pune in scris iconomia dumnezeiasca, prezenta si lucrarea lui Dumnezeu in istorie, sau aceea de a infatisa chipul lui Hristos, al Maicii Domnului si al sfintilor in icoane, sau de a pune in muzica slavirea sau lauda adusa de om lui Dumnezeu, autorul respectiv va avea constiinta limitelor si a neputintei, sau chiar constiinta nevredniciei, atunci va simti nevoia sa ceara lui Dumnezeu iertare, sa ceara sa-l curete (“Dumnezeule, curateste-ma pe mine, pacatosul!”, este cea mai deasa rugaciune a preotului inaintea si in timpul oricarei slube), si sa-l lumineze pentru ducerea la bun sfarsit a intreprinderii respective.

Daca, receptand aceasta rugaciune a autorului, Dumnezeu in Duh acestuia, trimitandu-i iertarea Lui, duhul curatitor, duhul luminator si ajutator, atunci in lucrarea respectiva si in ceea ce rezulta din ea, chiar se intalnesc intr-o comuniune sinergica Dumnezeu cu omul si ceea ce pare a fi lucrare omeneasca este de fapt, lucrarea dumnezeiasca si omeneasca deopotriva. Exista o reala impreuna-lucrare a omului cu Dumnezeu, fie ca este vorba de Sfintele Scripturi, de scrierile Parintilor Bisericii, de icoane sau de pictura bisericeasca, de muzica bisericeasca... Masura comuniunii prin impartasire este si masura a ceea ce numim inspiratie dumnezeiasca. [...]


Comentarii clienti: