Slide background Image layer

Ucenicia în fața Crucii

Ar trebui să înțelegem că fără Domnul nu putem face nimic. Toate le pot întru Hristos, Cel care mă întăreşte. Prin urmare, trebuie să trăim cu conștiința de sine aproape nulă a ego-ului nostru și să acționăm întotdeauna cu smerenie chenotică, drept slugi netrebnice și slujitori de calitate (adică cr...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Întrebări incomode și răspunsuri imparțiale

A înţelege nevoia sufletului tânăr de a se lămuri cu privire la veşnicele probleme, care sunt greu de rezolvat, este extrem de important. În această carte se face o încercare de a se răspunde fără idei preconcepute, în chip demn de încredere, la întrebări spinoase, care supun totul îndoielii, dar co...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Tâlcuiri și cateheze- vol II- Tâlcuiri la sfintele slujbe

"Liturghia noastră, dragii mei, este o logodnă cu Hristos, o nuntă. Ne duce în împărăția Lui. Apoi vom ieși din nou ca să mergem la casa noastră cu patimile noastre, cu păcatele noastre, cu mizeriile noastre. N-are nici o importanță! Vom merge iarăși la Liturghie, Îl vom răpi iarăși pe Hristos, ne v...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Talcuiri la Filocalie vol 3- Sfantul Isihie Cuvant despre trezvie

"Dumnezeu ne-a dat mintea nu pentru cele la care noi o folosim, ci pentru lucrarea ei ascunsa. Mintea are propria ei lucrare, care este urmarirea cu priveghere a lui Dumnezeu, atentia pentru a nu se imprastia, pentru a nu fi cucerita si innegrita de ganduri; este trezvia, vederea lui Dumnezeu. " A...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Povatuiri din Sfantul Munte. Convorbiri cu duhovnici contemporani

Fie ca te afli in lume, fie ca te afli pe varful Athonului, esti un luptator si trebuie sa iei aminte. Mai cu seama in lume, unde pricinile de sminteala sunt mai multe, precum si de pacatuire, lupta se impune sa fie mai puternica si mai lipsita de concesii. Mai ales, e nevoie de atentie la ganduri...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Tâlcuiri la Filocalie vol 1 - Avva Isaia cuvinte ascetice

"... asadar, ne-am predat inima lui Dumnezeu ca s-o deschida El, si-o va deschide celui care staruie, lupta, nu se razvrateste, nu se impotriveste, nu este nerabdator, ci asculta. Celui care asteapta rabdator si zice: va veni si ceasul acela. Si intr-adevar, ceasul va veni! Cu neputinta sa nu vina! ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Tâlcuiri şi Cateheze – Vol.I - Tâlcuire la viaţa Cuviosului Nil Calavr...

"Chiar dacă obosesc la rugăciune, în înfățișarea mea înaintea lui Dumnezeu, chiar dacă nu-l cunosc pe Dumnezeu, chiar dacă moțăi, sau nu înțeleg, sau îmi fug cuvintele rugăciunii, sau trăiesc în mii de întunecimi, sunt sigur că în această neștiință a mea, în orbecăiala mea, în acest întuneric al me...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Gheronda Efrem Katunakiotul- Teologul și pedagogul pustiei

Teologia este rezultatul rugăciunii. Rugăciunea este rezultatul ascultării. Când ai ascultarea, vei afla și ugăciunea, vei afla și Teologia! Când nu ai ascultarea, nu afli nimic! Și de ai avea ceva, o să-l pierzi. În primul rând, rădăcina este ascultarea. Ai făcut ascultare, vei afla rugăciunea. Se ...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Dragoste, sexualitate și Taina Cununiei

Căsătoria este o ceremonie bisericească şi nu o afacere privată. Este un eveniment social, şi nu o chestiune individualistă. Acesta e motivul pentru care atât la începutul Logodnei, cât al Cununiei diaconul se roagă „pentru mântuirea tuturor”, „pentru pacea a toată lumea” şi „pentru tot clerul şi po...

Vezi detalii
Slide background Image layer

Sfântul Vasile de Ostrog. Minuni contemporane (după anul 1968)

Sfântul Vasile din Ostrov - unul dintre cei mai iubiţi sfinţi ai sârbilor, s-a născut în Herţegovina, la 28 decembrie 1610, într-o familie evlavioasă. De mic a fost dus la mănăstire. Înainte de a împlini 30 de ani a fost făcut episcop. Despre Sfântul Vasile de la Ostrog se spune că avea darul de ...

Vezi detalii

Talcuiri la Filocalie vol 3- Sfantul Isihie Cuvant despre trezvie

Traducere din limba greaca de Ierom Agapie (Corbu)


27.00 21.6

Autor: Arhim Emilianos Simonopetritul

Editura: Sfântul Nectarie

Format: 13/20

Pagini: 576

ISBN: 978-606-92843-5-3

"Dumnezeu ne-a dat mintea nu pentru cele la care noi o folosim, ci pentru lucrarea ei ascunsa. Mintea are propria ei lucrare, care este urmarirea cu priveghere a lui Dumnezeu, atentia pentru a nu se imprastia, pentru a nu fi cucerita si innegrita de ganduri; este trezvia, vederea lui Dumnezeu. "
Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

Volumul de fata constituie o continuare si, intr-un fel, o completare a talcuirilor pe care Gheronda Emilianos le-a facut Cuvintelor ascetice ale lui Avva Isaia. Catehezele asupra Sfantului Isihie au fost tinute intre anii 1985- 1986, la Manastirea Simonos Petras si la metocul ei din Ormylia.
Scopul este acelasi, cuvantul Parintelui urmarind sa indemne sufletele catre luptele cele duhovnicesti, sa le calauzeasca si sa le impartaseasca cugetul Sfintilor Parinti, duhul monahal, atat in viata obsteasca a fratiei, cat si in viata personala a monahilor, pentru a-i pregati pentru intalnirea mistica cu Domnul Care vine.
Am putea spune ca, in timp ce textul lui Avva Isaia privea latura practica a vietii, in toata intinderea ei, si mai cu seama legaturile sociale ale monahilor in sanul unei chinovii, Avva Isihie, in cele 203 capete ale sale, scrie aproape exclusiv pe tema trezviei. Aceste capete reflecta, precum fetele unui diamant, toate laturile acestei lucrari filocalice fundamentale, care acopera intreaga lupta duhovniceasca a monahului care-l cauta pe Hristos prin rugaciune.
Gheronda Emilianos s-a ingrijit sa talcuiasca toate aceste mici capete, care adesea repeta aproape aceleasi intelesuri, deaorece si-a dat seama ca ele formeaza centrul vietii monahale, lucrul cel mai important al monahului care-l face vrednic inaintea lui Dumnezeu.
Fiecare monah, pusnic sau chinovit, este chemat sa cultive trezvia ca raspuns la chemarea lui Dumnezeu. Dupa cum se spune la inceputul cartii, trezvia este "urmarirea cuiva", adica a Mantuitorului Hristos , a carui prezenta o simtim, dar pe Care nu-L vedem, deoarece vederea noastra este intunecata de patimi si de betia cugetului trupesc si lumesc.
Asadar, toata arta ascezei consta in faptul ca monahul "sa asculte" pasii lui Hristos Care vine.


Comentarii clienti: